مطالب حاج قاسم رضایی درمورد حضرت زهرا (س)

[04/12, 00:07] Baba Hassan: رضائی:
🔸فضیلت صلوات برحضرت زهرا ؟؟؟

↙️عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام عَنْ فَاطِمَةَ علیهاالسلام قَالَتْ: قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله: يَا فَاطِمَةُ ، مَنْ صَلَّى عَلَيْكِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَلْحَقَهُ بِي حَيْثُ كُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ.
 
↙️در روایت است که هر کس حضرت زهرا سلام الله علیها را بدین صورت زیارت کند ،‌ و استغفار نماید ، خداوند گناهان او را آمرزیده و به بهشت وارد می کند

«السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ
السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا وَالِدَةَ الْحُجَجِ عَلَى النَّاسِ أَجْمَعِينَ
السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ، الْمَمْنُوعَةُ حَقُّهَا
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى اَمَتِكَ وَ ابْنَةِ نَبِيِّكَ وَ زَوْجَةِ وَصِيِّ نَبِيِّكَ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ صَلَاةً تُزْلِفُهَا فَوْقَ زُلْفَى عِبَادِكَ الْمُكْرَمِينَ مِنْ أَهْلِ السَّمَوَاتِ وَ أَهْلِ الْأَرَضِينَ».

بحارالأنوار، ج100 ،ص199
اقبال الاعمال،ص109-110

 #فضیلت_صلوات

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajhasemrezaei

🔸نکته مهم و قابل توجه👇

🌱 مَنْ صَلَّى عَلَيْكِ

درود فرستادن به حضرت زهرا(س) در ظاهر عرض ارادت به محضرشان می باشد اما معنای دیگرش این است که

😔 خانم جان ؛ ما از کسانی نیستیم که بازبانشان شمارو آزار دادند و یا اینکه بیزاریم از کسانی که انحای مختلف به شما ظلم کردند
( پشت درب خانه ، بین کوچه ، درمسجدوبالای منبر رسول الله و …)
و یا حتی به گریه شما اعتراص کردند

ازسوی دیگر کسانی هم چه در آن زمان و چه الان بودند و هستند که رفتارشان منافقانه است
👈یعنی بازبان درود میفرستیم و باعمل آزار می دهیم

مراقب_باشیم

ماجزء کدوم دسته خواهیم بود؟

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

سخنانحضرتزهراء_س

شماره 1

قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء سلام اللّه علیها:
نَحْنُ وَسیلَتُهُ فى خَلْقِهِ
وَ نَحْنُ خاصَّتُهُ وَ مَحَلُّ قُدْسِهِ
وَ نَحْنُ حُجَّتُهُ فى غَیْبِهِ
وَ نَحْنُ وَرَثَةُ اءنْبیائِهِ.
(شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید: ج 16، ص 211.)

ما اهل بیت پیامبر وسیله ارتباط خداوند با خلق او هستیم
ما برگزیدگان پاك و مقدّس پروردگار مى باشیم
ما حجّت و راهنما خواهیم بود
و ما وارثان پیامبران الهى هستیم .

فاطمیه

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

سخنانحضرتزهراء_س

ولایتامیرالمومنینعلیه_السلام

2 قالَتْ علیها السلام :
وَ هُوَ الا مامُ الرَبّانى
وَ الْهَیْكَلُ النُّورانى
قُطْبُ الا قْطابِ
وَسُلالَةُ الاْ طْیابِ
النّاطِقُ بِالصَّوابِ
نُقْطَةُ دائِرَةِ الا مامَةِ.

(ریاحین الشّریعة : ج 1، ص 93.)

در تعریف امام علىّ علیه السلام فرمود :

او پیشوائى الهى و ربّانى است
تجسّم نور و روشنائى است
مركز توجّه تمامى موجودات و عارفان است
فرزندى پاك از خانواده پاكان مى باشد
گوینده‌اى حقّگو و هدایتگر است
او مركز و محور امامت و رهبریّت است.

فاطمیه

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezae


| رشتــه های چــادر مـادر |

پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید:
درقیامت، فاطمه ازصراط عبورکرده، وارد بهشت می‌شود و رشته‌های چادر او بر روی صراط باقی می‌ماند که یک سوی آن به دست زهرا و سوی دیگرش درعرصه قیامت است.

در این هنگام منادی پروردگار
به خـلائق کـه از اولـین تـا آخرین
آنان بر صراط گرد آمده‌اند؛ ندا‌ می دهد:

•{ یَا أَیُّهَا الْمُحِبُّونَ لِفَاطِمَةَ تَعَلَّقُوا بِأَهْدَابِ مِرْطِ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ}•

ای دوست‌داران فاطمه! به رشته‌های چادر او در آویزید با این فرمان، جمع کثیری ازآفریدگان که در شمار محبِّین حضرت زهرا سلام الله علیها هستند؛
با تمسّک به رشته‌های چادر آن حضرت، داخل بهشت می‌شوند.

تفسيرالإمام‌العسكري المنسوب‌الى‌الإمام‌العسكري_ص۴۳۴

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

روایتپیغمبرص

فاطمی

در روز قیامت جبرئیل به فاطمه خطاب میکند: ای فاطمه! هرچه دوست داری از خدای خویش بخواه. فاطمه(س) می‏گوید: “خدایا شیعیان من و فرزندانم را نجات بده”.

در این زمان خداوند به فاطمه(س) می‏فرماید: اینک در میان اهل محشر برو؛ هر کس که به تو پناهنده شود همراه تو وارد بهشت خواهد شد. در این هنگام همه مردم آرزو می کنند ای کاش فاطمی بودند.

📚بحارالانوار ج8 ص53

روایت

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

شبهه_ای که این روزها دست به دست می شود!

اگر #حضرت_فاطمه سلام الله علیها شهید شده چرا قبلا در تقویم ایران #وفات نوشته شده بود و چند سال است #شهادت نوشته شده؟!

پاسخ:

اولا که تقویم یک کشور برای یک مذهب و باورهای اعتقادی اش #ملاک_نیست !

ثانیا همین الان #شهادت_پیامبر که از مسلمات دین اسلام است در تقویم ایران #رحلت نوشته شده!

ثالثا در #روایات بسیاری که به بیش از هزار سال قبل برمی گردد واژه ی شهادت آمده است

برای نمونه در اصول کافی شیخ کلینی با سند صحیح روایتی از #امامموسیکاظم علیه السلام آورده که ان فاطمه صدیقه شهیده(حضرت فاطمه صدیقه و شهیده است)

رابعا وفات یک #کلمهیعام است که هم مرگ طبیعی هم شهادت را شامل می شود و در کتب روایی و تاریخی هم سابقه دارد

برای نمونه در شهادت #امام_حسین علیه السلام از واژه وفات استفاده شده و ابن شهر آشوب در مناقب آل ابی طالب روایتی از پیامبر آورده که:
آگاه باشيد كه امتم حسين را می كشند،پس هر كس پس از #وفاتش او را زيارت كند،خداوند ثواب يك حج از حج های مرا برای وی می نويسد.

جای تعجب دارد که می خواهند به هر قیمتی #خونیادگارپیامبر را پایمال کنند تا تاریخ را به دلخواه خودشان بنویسند!

فاطمیهخطمقدم_ماست

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei
[04/12, 00:07] Baba Hassan: رضائی:
✔چرا حضرت فاطمه(سلام الله علیها) فاطمه نامیده شد؟

🔸هر نامى معمولا بیانگر چگونگى صاحب آن است، البته اگر نامگذارى بوسیله شخص حکیمى انجام گیرد.

از احادیث بر مى آید که نامگذارى فاطمه زهرا(علیها السلام) بوسیله حکیم على الاطلاق یعنى خداى عالم انجام گرفته است.

از سوى دیگر «فاطمه» از ماده «فطم» (بر وزن حتم) به معناى بازگرفتن کودک از شیر مادر است، سپس به هر گونه بریدن و جدایى اطلاق شده است.

اکنون ببینیم روایات اسلامى در این زمینه چه مى گوید؟

اینمطلبادامه_دارد👇👇

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

1ـ در حدیثى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) آمده است که فرمود:

 «اِنَّما سَمَّاهَا فَاطِمَة لاَنَّ اللهَ فَطَمَها وَ مُحِبِّیها عَنِ النّارِ»(*)
(او را فاطمه نام نهاده؛ زیرا خداوند او و دوستانش را از آتش دوزخ باز داشته است).

از این تعبیر استفاده مى شود که نامگذارى بانوى اسلام به این نام، از سوى خداوند صورت گرفته، ومفهومش این است که خدا وعده داده است او و کسانى که او را دوست دارند و در خط مکتب او باشند هرگز به دوزخ نروند.

(*)تاریخ بغداد،جلد2،صفحه331

اینمطلبادامه_دارد 👇👇

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

2ـ در حدیث دیگرى از على(علیه السلام) مى خوانیم که رسول الله(صلى الله علیه وآله) به فاطمه(علیها السلام) فرمود: 
«یا فاطِمَةُ! اَتَدرینَ لِمَ سُمِّیتِ فاطِمَة»
(اى فاطمه! آیا مى دانى چرا فاطمه نامیده شده اى؟).

على(علیه السلام) مى گوید: من گفتم: اى رسول خدا! شما بفرمایید چرا نام او فاطمه است؟ فرمود:
 «اِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ فَطَمَها وَ ذُرِّیَّتَها عَنِ النّارِ یَوْمَ الْقِیامَةِ»(1)
(خداوند بزرگ او و فرزندانش را از آتش دوزخ در قیامت باز مى دارد).

بدیهى است منظور از فرزندان در این جا فرزندانى است که در خط این مادر بزرگ باشند، نه همچون پسر نوح که خطاب شد:
 «إِنَّهُ لَیْسَ مِنْ أَهْلِکَ»(2)؛
(او از اهل تو نیست).

و به همین دلیل در بعضى از احادیث، «ذریّه» و «محبّان» هر دو با هم ذکر شده اند، و این که گمان کنیم مفهوم روایات فوق این است که اگر آنها مرتکب انواع گناهان شوند و حتى کافر و مشرک باشند از عذاب الهى در قیامت در امانند، اشتباه بزرگى مرتکب شده ایم که با هیچ یک از معیارهاى اسلامى نمى سازد، زیرا خود پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) که اصل این شجره طیّبه است صریحاً در قرآن مجید به این خطاب مخاطب شده است: 
«لَئِنْ اَشْرَکْتَ لَیَحْبَطَنَّ عَمَلُکَ وَ لَتَکُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِینَ»(3)؛
(اگر (به فرض محال) مشرک شوى، تمام اعمالت تباه مى شود و از زیانکاران خواهى بود).

و در جاى دیگر مى فرماید:
 «وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنا بَعْضَ الْأَقاوِیلِ، لَأَخَذْنا مِنْهُ بِالْیَمِینِ، ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتِینَ»(4)؛
(اگر او سخنى دروغ بر ما مى بست ما او را با قدرت مى گرفتیم سپس رگ قلبش را قطع مى کردیم).(5)

(1). ذخائرالعقبی، صفحه26.
(2). سوره هود، آیه46.
(3). سوره زمر، آیه65.
(4). سوره حاقّه، آیه44 تا 46.
(5). گردآوري از کتاب: زهرا(ع) برترين بانوى جهان‏، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، انتشارات سرور، قم، 1388 ه.ش، ص 99.

اینمطلبادامه_دارد 👇👇

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

3-امام صادق علیه السلام فرمودند؛
《 انما سمیت فاطمة لان الخلق فطمو عن معرفتها 》
او فاطمه نامیده شد زیرا خلائق از شناخت او دور هستند

معرفت فاطمه ى زهرا دو قسم است

🔸قسم اول ؛
“معرفت اسم و حسب و نسب و جمله قليله از حالاتش”
و اين قسم از معرفت از اين حديث معلوم است كه رسول صلى الله عليه و آله و سلم دست فاطمه را گرفت و فرمود؛
(من عرفها فقد عرفها و من لم يعرفها فهى فاطمه ى بضعه منى و روحى التى بين جنبى )
آنجناب در اين تعريف خواسته است اتحاد خودش را بفاطمه ى زهرا كه دلالت بر كمال فضل و شرف او مى كند بمردم بفهماند يعنى فاطمه را بدين گونه بشناسيد و او را چون روحى در قالب و قلب من بدانيد و اين قسم از معرفت نتيجه اش اين است كه با روح و قلب و پاره تن پيغمبر بايد مردم عمل بنمايند آنچه با پيغمبر عمل مى كردند و حرمت جان پيغمبر حرمت پيغمبر است و احترام جزء ، اعظم احترام كل است.

🔸و قسم دوم؛
” معرفت به کنه و حقيقت و احاطه تامه ى به تمام مقامات و كمالات و فضائل و فواضل اوست و اين قسم از معرفت براى احدى حاصل نمى شود و حديث؛
(و هى الصديقه الكبرى و على معرفتها دارت القرون الاولى)
همان معرفه اجماليه است و عجز انسان از ادراك هر شيئى و شخصى بواسطه كثرت اوصاف و آيات اوست و هر قدر اوصاف موصوف زيادتر است موصوف قدر و شأنش در انظار عظيم تر مى نمايد و چون انسان ناقص بواسطه فقدان آن مقامات عاليه در مقام دانى و سافل است بمقام عالى نرسد و نتواند او را بشناسد پس چگونه ما حقيقت نبوت را مى توانيم بشناسيم مانند اسم عظم و ليله القدر و ساعت مستجابه

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

🔸فضیلت صلوات برحضرت زهرا ؟؟؟

↙️عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام عَنْ فَاطِمَةَ علیهاالسلام قَالَتْ: قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله: يَا فَاطِمَةُ ، مَنْ صَلَّى عَلَيْكِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَلْحَقَهُ بِي حَيْثُ كُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ.
 
↙️در روایت است که هر کس حضرت زهرا سلام الله علیها را بدین صورت زیارت کند ،‌ و استغفار نماید ، خداوند گناهان او را آمرزیده و به بهشت وارد می کند

«السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ
السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا وَالِدَةَ الْحُجَجِ عَلَى النَّاسِ أَجْمَعِينَ
السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ، الْمَمْنُوعَةُ حَقُّهَا
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى اَمَتِكَ وَ ابْنَةِ نَبِيِّكَ وَ زَوْجَةِ وَصِيِّ نَبِيِّكَ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ صَلَاةً تُزْلِفُهَا فَوْقَ زُلْفَى عِبَادِكَ الْمُكْرَمِينَ مِنْ أَهْلِ السَّمَوَاتِ وَ أَهْلِ الْأَرَضِينَ».

بحارالأنوار، ج100 ،ص199
اقبال الاعمال،ص109-110

 #فضیلت_صلوات

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajhasemrezaei
[04/12, 00:07] Baba Hassan: رضائی:

خطبه_فدکیه قسمت 5

⚫️ ثُمَّ جَعَلَ الثَّوابَ عَلىٰ طاعَتِهِ وَ وَضَعَ الْعِقابَ عَلىٰ مَعْصِيَتِهِ، ذِيادَةً لِعِبادِهِ عَنْ نَقِمَتِهِ، وَ حِياشَةً لَهُمْ اِلىٰ جَنَّتِهِ
آن‌گاه براى بازداشتن آنان از عذاب خویش و سوق دادن آنان به بهشت خود، برای اطاعتش پاداش و براى معصیتش كيفر قرار داد.
And then Allah rewarded those obedient to Him and chastised those who rebelled, so as
to guard His creation against His chastisement,
And to lead them towards His acceptance and pleasure.’

⚫️ وَ اَشْهَدُ اَنَّ أَبِى مُحَمَّداً صَلَّى ‌اَللَّهُ ‌عَلَيْهِ ‌وَ آلِهِ عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، اِخْتارَهُ قَبْلَ اَنْ يَجْتَبِلَهُ، وَ اصْطَفاهُ قَبْلَ اَنْ يَبْتَعِثَهُ، وَ سَمّاهُ قَبْلَ اَنْ يَسْتَنْجِبَهُ.
و گواهى مى‌دهم كه پدرم «محمّد صلى‌الله‏ عليه‏ و‏آله» بنده و فرستاده‌ى اوست. همو كه پيش از آفرينش، او را برگزيد و قبل از بعثت، گزینش نمود و پيش از انتخاب، او را نام نهاد.
I bear witness that my father, Mohammad, bless be upon him and his Descendants, is His Servant and Messenger, and Allah named him Mohammad even before he had created him.And He chose him above all the entire beings before He commissioned him with the Mission.
⚫️اِذِ الْخَلائِقُ بِالْغَيْبِ مَكْنُونَةٌ، وَ بِسِتْرِ الْاَهاوِيلِ مَصُونَةٌ، وَ بِنِهايَةِ الْعَدَمِ مَقْرُونَةٌ، عِلْماً مِنَ اللّهِ تَعالىٰ بِمَآئِلِ الْأُمُورِ، وَ اِحاطَةً بِحَوادِثِ الدُّهُورِ، وَ مَعْرِفَةً بِمَواقِعِ الْمَقْدُورِ .
و اين گزينش هنگامى بود كه آفريدگان در جايگاه غيب پوشيده بودند و در پس پرده‌هاى هولناك در امان و با نهایت نيستى همراه بودند؛ چرا كه خداوند به سرانجام كارها آگاه و به پديده‌ها تا انتهاى بى‌انتها چيره و به جایگاه مقدورات داناست.
And He chose him above all the entire beings before He commissioned him with the Mission.
He did it before all creation was still uncreated,
They were still waiting to be created,
They were held up still in the pitch darkness nearer to the limits of non-existence.
Since Allah’s knowledge of all affairs, and aware of all the finals and also He is dominant of all creatures, and He knows all of the destinies.

اینمطلبادامه_دارد👇

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

.

خطبه_فدکیه قسمت 6

⚫️اِبْتَعَثَهُ اللّهُ اِتْماماً لِأَمْرِهِ، وَ عَزِيمَةً عَلىٰ اِمْضاءِ حُكْمِهِ، وَ اِنْفاذاً لِمَقادِيرِ حَتْمِهِ.
خداوند او را بر انگيخت تا فرمانش را اتمام، حكمش را امضاء و تقدير حتمی‏اتش را اجرا فرمايد.
And His comprehension of all that was to happen,
Raised him, (Mohammad), in order to fulfill His plan, with a resolution to achieve what He commanded, and to enforce what He ordained as inevitable.

⚫️فَرَأَى الْأُمَمَ فِرَقاً فى اَدْيانِها، عُكَّفاً عَلىٰ نِيرانِها، عابِدَةً لِاَوْثانِها، مُنْكِرَةً لِلّهِ مَعَ عِرْفانِها .
آن‏گاه رسول خدا امت‌ها را در اديان خود پراكنده ديد؛ و دید كه گرد آتش [شرك خود] می‏چرخند و بت‌ها را می‏پرستند و با وجود معرفت [فطرى]، خدا را انكار مى‌كنند.
Mohammad, bless be upon him and his Descendants, saw various people divided into sects of various religions,
Secluded around their sacred fires,
Worshipping their idols,
Denying Allah, despite the wish to worship Allah being built within their soul when born.

⚫️فَأَنارَ اللّهُ بِأَبِى مُحَمَّدٍ صَلَّى ‌اَللَّهُ ‌عَلَيْهِ ‌وَ آلِهِ ظُلَمَها، وَ فَرَّجَ عَنِ الْقُلُوبِ بُهَمَها، وَ جَلا عَنِ الاَبْصارِ عَمَهَها، وَ عَنِ الاَنْفُسِ غُمَمَها.
از آن روى خداوند به وسيله‌ى پدرم محمّد صلى‌الله‌عليه‌و‏آله تاريكى‌هاى شرك و انکار خدا را از دل‌ها زدود و پرده‌هاى تاريك را از ديده‌ها كنار زده، روشن نمود و ابرهاى تيره‌ى نادانى را از جان‌ها برداشت.
So Allah illuminated the darkness by the virtue of Mohammad, blesses be upon him and his Descendants, removed from the hearts the darkness of uncertainty, and lifted perplexity
From the visions .

خطبه_فدکیه

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

◼️مطالب فاطمیه۹۷
◾️شماره ۱
◾️گریه پیامبر(ص) بر مصائب حضرت زهرا(س)

شيخ طوسى در امالى به سندش از عبد اللَّه بن عبّاس روايت كرده:
هنگامى كه وفات پيغمبر اسلام صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم نزديك گرديد آن حضرت به قدرى گريست كه محاسن مباركش تر شد. عرض شد: يا رسول اللَّه! چرا گريه مى‏كنى؟ فرمود: براى ذرّيّه و فرزندانم و آن ستمهايى كه از جفاكاران امّتم بعد از من به ايشان مى‏ رسد، مى ‏گريم. گويا مى‏بينم دخترم فاطمه زهرا بعد از من مظلوم واقع شده، هر چه صدا مى‏ زند: يا ابتاه! احدى از امّت من به فرياد او نمى‏ رسد. وقتى فاطمه اين مطلب را شنيد، گريان شد. پيغمبر اكرم به وى فرمود: دخترم، گريان مباش! فاطمه گفت: پدر جان! من براى ظلم‏هايى كه بعد از تو خواهم ديد گريه نمى ‏كنم، بلكه براى فراقت اشك مى ‏ريزم. پيغمبر فرمود: دخترم، مژده باد تو را! زيرا تو اوّلين كسى هستى كه در ميان اهل بيتم به من ملحق خواهد شد.

📚منبع:
زندگانى حضرت زهرا عليها السلام؛ ترجمه بحار الانوار؛ ص ۵۷۳

مطالب_فاطمیه

مداحی_عالمانه

مصائبحضرتزهرا_س

@hajghasemrezaei

◼️مطالب فاطمیه۹۷
◾️شماره ۲
◼️گریه بر غربت مولا

ابن عبّاس مى‏ گويد: حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند: پدر خود را در خواب ديدم و راجع به آن ظلم و ستم هايى كه به ما شد به آن حضرت شكايت كردم. رسول خدا در جوابم فرمود:
آن آخرتى كه براى پرهيزكاران آماده شده براى شماست و تو به زودى نزد من خواهى آمد.
حضرت امام جعفر صادق(ع) از پدران بزرگوارش عليهم السّلام روايت مى ‏كند كه فرمودند: هنگامى كه فوت حضرت زهرا نزديك شد گريه كرد، حضرت على عليه السّلام از وى سؤال كرد: اى بانوى من! چرا گريه میكنى؟ فرمود: براى آن مصيبت هايى كه تو بعد از من خواهى ديد. اميرالمؤمنين فرمود: گريان مباش، به خداوند سوگند آن مصائب نزد من براى رضاى خداوند كوچك و ناچيزند. آنگاه فاطمه به على وصیت كرد كه به ابوبكر و عمر اجازه تشييع جنازه و نماز ندهد و حضرت على(ع) وصيت آن بانو را اجرا نمود.

📚منبع:
زندگانى حضرت زهرا عليها السلام؛ ترجمه بحارالانوار؛ ص ۶۸۷

مطالب_فاطمیه

مداحی_عالمانه

@hajghasemrezaei
[04/12, 00:07] Baba Hassan: رضائی:

خطبه_فدکیه قسمت 2

⚫️ثمَّ أَنَّتْ أَنَّةً ارْتَجَّتْ لَهَا الْقُلُوبُ وَ ذَرَفَتْ لَهَا الْعُيُونُ وَ اَجْهَشَ الْقَوْمُ لَها بِالْبُكاءِ وَ النَّحِيبِ، فَارْتَجَّ الْمَجْلِسُ.
سپس آه جان سوزى كشيد كه دل‌ها لرزيد و اشك‌ها فرو ريخت و صداى گريه و ناله از مردمان برخاست و مجلس به هيجان افتاد.
When they were all seated on either side of the curtain, the Highnesses Fatimah let out such a lamentation that made the people sitting there weep so loudly that the mosque reverberated with the sound of their weeping

⚫️ثمَّ اَمْهَلَتْ هُنَيَّةً حَتّٰى اِذا سَكَنَ نَشِيجُ الْقَوْمِ وَ هَدَأَتْ فَوْرَتُهُمْ
آن‌گاه لحظه‏اى درنگ فرمود تا مردمان آرام گرفته از خروش افتادند.
And then, when there was a pause and the sound of weeping subsided, she began dressing the amazing expecting people

⚫️افْتَتَحَتِ الْكَلامَ بِحَمْدِ اللّهِ وَ الثَّناءِ عَلَيْهِ وَ الصَّلاةِ عَلىٰ رَسُولِهِ، فَعادَ الْقَوْمُ فى بُكائِهِمْ، فَلَمّا اَمْسَكُوا عادَتْ عليهاالسلام فى كَلامِها فَقالَتْ
آن‌گاه سخن خويش را با حمد و ستايش خداوند و درود بر پيامبر صلی‌الله‏علیه‏و‏آله‏وسلم آغاز فرمود. مردمان دوباره به گريه افتادند. همين كه از گريه باز ايستادند، براى بار دوم آغاز سخن كرده و اين گونه فرمود:
She said:
‘I commence my speech by praising Allah and expressing my gratitude to Him.’
And then she continued by calling Allah’s blessings upon the prophet, bless be upon him and his Descendants, at which there was another round of weeping and wailing on part of the people in the mosque.
When again there was silence, the Highnesses Fatima continued her speech by saying:

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

خطبه_فدکیه قسمت 3

⚫️اَبْتَدِءُ بِحَمْدِ مَنْ هُوَ اَوْلىٰ بِالْحَمْدِ وَ الطَّوْلِ وَ الْمَجْدِ. اَلْحَمْدُ لِلّهِ عَلىٰ ما اَنْعَمَ، وَ لَهُ الشُّكْرُ عَلىٰ ما اَلْهَمَ، وَ الثَّناءُ بِما قَدَّمَ، مِنْ عُمُومِ نِعَمٍ ابْتَدَأَها، وَ سُبُوغِ آلاءٍ اَسْداها، وَ اِحْسانِ مِنَنٍ والاها.
سخنم را با ستايش خدا آغاز می‌كنم. ستايش آن‏كه به سپاس و بخشش و بزرگى سزاوارتر است. تمامى ستايش و سپاس ويژه‌ى خداوند نيكى و الهام است. بر عطاياى پيشين و فراگير و بر احسان‌هاى فرو ريخته و نيكى‌هاى پياپى
Praise is to Allah for what He has bestowed to us by His Grace;
All gratitude is to Allah for what He has inspired us with, and all thanks and eulogies be for what He has in advance granted us [in the form of varied graces],
And the Abundant goods that He has bestowed upon human beings

⚫️اَحْمَدُهُ بِمَحامِدَ جَمَّ عَنِ الاِحْصاءِ عَدَدُها، وَ نَأىٰ عَنِ الْمُجازاةِ أَمَدُها، وَ تَفاوَتَ عَنِ الاِدْراكِ أَبَدُها، وَ نَدَبَهُمْ لاِسْتِزادَتِها بِالشُّكْرِ لاِتِّصالِها، وَ اسْتَخْذَى الْخَلْقَ بِاِنْزالِها، وَ اسْتَحْمَدَ اِلىٰ الْخَلائِقِ بِاِجْزالِها، وَ ثَنّٰى بِالنَّدْبِ اِلىٰ اَمْثالِها
او را ثنا مى‏گويم؛ به خاطر احسان‌هايى بى‏شمار كه در سپاس نگنجد و ادراك و هوش بشر را احاطه بر حدود آن‌ها نا ممكن باشد. خداوند كه براى پيوستگى نيكى‌ها، مردمان را به سپاس فراخوانده و براى سرشارى آسودگی‌ها، به فروتنى وا داشته و بر دوباره‏ طلبى احسان‌ها، دعوت كرده تا آن‌ها را بيشتر و برتر بخشايش كند.

Praise be to Allah for the benefits that He has made,
One after another [for all the creatures],
The amount is beyond the possibility of enumeration,
And the extent is limitless,
And the eternal nature is beyond human comprehension.’
He called upon His creatures to express their gratitude to Him for His constant blessings,
And abundant increase and He caused human beings to praise Him for increasing the Abundance of these benefits, and then doubled these benefits for their imploring it.

⚫️وَ اَشْهَدُ اَنْ لا اِلٰهَ اِلاَّ اللّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ، كَلِمَةٌ جَعَلَ الاِخْلاصَ تَأْوِيلَها، و ضَمَّنَ الْقُلُوبَ مَوْصُولَها، وَ اَبانَ فِى الْفِكَرِ مَعْقُولَها.
و گواهى مى‌دهم كه خداوندگارى به جز اللّه‏ نيست، يگانه‌اى كه شریکی بر او نبوده؛ [لا إله إلاّ اللّه‏] كلمه‌اى است كه خداوند تحقّق و تجسّم بيرونى آن را اخلاص مردمان قرار داده و آن‏چه از آن [لا إله إلاّ اللّه‏] قابليت دريافت دارد، در دل‌ها به وديعه نهاده [توحيد فطرى]. [او از توحيد] آن‌چه قابل تعقّل است، در انديشه‌ها روشن كرده است.

‘I bear witness that there is no god but Allah, the Only One without any companion;
A statement which by its implication purifies all hearts, the beholders

خطبه_فدکیه

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei

خطبه_فدکیه قسمت 4

⚫️اَلْمُمْتَنِـعُ مِنَ الاَبْصارِ رُؤْيَتُهُ، وَ مِنَ الْاَلْسُنِ صِفَتُهُ، وَ مِنَ الاَوْهامِ الاِحاطَةُ بِهِ.
خداوندى كه چشم‌ها را توان ديدنش نبوده و زبان‌ها را ياراى توصيف او نباشد و انديشه‌ها را گنجايش احاطه بر او نيست.
‘ eyes fall short of seeing Him, and the describers’ imaginations are not able to depict Him. Nobody can describe Him.

⚫️اِبْتَدَعَ الاَشْياءَ لا مِنْ شَىْ‏ءٍ كانَ قَبْلَها، وَ اَنْشَأَها بِلاَ احْتِذاءِ اَمْثِلَةٍ اِمْتَثَلَها.
تنها اوست كه اشياء را از چیزی پيشين، نیافريد و آن‌ها را بى‏طرح و نقشه‌اى به ظهور آورده است.
He originated the creatures through His of nothing Power; He did it without any model or pre-planning or any priority

⚫️كَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ، وَ ذَرَأَها بِمَشِيَّتِهِ، مِنْ غَيْرِ حاجَةٍ مِنْهُ اِلىٰ تَكْوِينِها، وَ لا فائِدَةٍ لَهُ فى تَصْوِيرِها، اِلّا تَثْبِيتاً لِحِكْمَتِهِ، وَ تَنْبِيهاً عَلىٰ طاعَتِهِ، وَ اِظْهاراً لِقُدْرَتِهِ، وَ دَلالَةً عَلىٰ رُبُوبِيَّتِهِ وَ تَعَبُّداً لِبَرِيَّتِهِ، وَ اِعْزازاً لِدَعْوَتِهِ.

پس اشياء را تنها به قدرت خود، هستى بخشيد و به خواست خود پديدار نمود بدون این كه نيازى به ايجاد هستى داشته باشد و در صورت‌گرى آن‌ها سود و بهره ای ببرد؛ مگر برای آن‌كه حكمت خود را نشان دهد و به فرمان‌ بردارى خود متنبه كند و توانايى‌اش را نشان دهد و مردمان را به پروردگارى خود رهنما باشد و بندگان را به بندگى بخواند و دعوت خود را شکوه بخشد!
And caused them to come into being by His Might.
He created them by His will to create, not due to any need on Allah’s part of bringing them
In to being, nor for any benefit to Him by giving them forms,
But only in order to establish the Proof of His wisdom and as a proclamation that creatures obey Him,
And in order to manifest His creative ability and enthrall creation to perform their duty and devotion to Him – to Exalt His invitation.

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei
[04/12, 00:07] Baba Hassan: رضائی:
*** دفاعیه دوم ***

دادگاه_مجازی

موضوع این دفاعیه اسناد مربوط به وقوع هجوم به خانه فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است.
یا بیعت کنید یا…
نمی‌دانم…رسم آسمانی پدرم این نبود که سنگ هجوم بر پیشانی مسلمانی بکوبند؛ اما دیگر کجا می‌توان یافت آن سیره‌ی ناب الهی را!
در آن روز فریاد خش‌دار و زهر مزاج، ولوله را رهبری می‌کرد و دیگر جای هیچ شائبه‌ای نبود که آن هنگامه، اعلام نبردی است باخدا و در برابر خانه خداوندگار توحید!!
من می‌دیدم که علی را زنجیری از صبر بر زمین منکوب کرده بود و نگاهش نمناک و سرخ، بر قبضه شمشیرش خیره ماند.
باز همان خروش شیطانی، آسمان مدینه را مسموم کرد که: ای اقوام پیامبر مدفون‌شده، یا بیعت کنید، یا نقش بطلان می‌زنیم بر قاموس وجودتان!
می‌گفت آن هرزه در آی بی‌مقدار، و همچنان نگاه سرخ‌تر از خونِ علی بر حسرت ذوالفقارش، هق‌هق می‌کرد! و من از دریای صبر عجیبش لبریز می‌شدم؛ و در ناصیه‌ی شوم تقدیر می‌دیدم که خلاصه‌ی توحید را به قربانگاه خواهند برد.

ادامه_دارد

👇👇👇👇
استادقاسم رضایی
@hajghasemrezai

*** مستندات این دفاعیه ***

دادگاه_مجازی

مدرک_اول

«و بلغ ابابکر و عمر انّ جماعه من المهاجرین و الانصار فقد اجتمعوا مع علی بن ابیطالب فی منزل فاطمه بنت رسول‌الله فاتوا فی جماعه حتی هجموا الدار…»
به ابابکر و عمر خبر رسید که عده‌ای از مهاجرین و انصار با علی بن ابیطالب علیه‌السلام در خانه فاطمه سلام‌الله‌علیه دختر رسول خدا اجتماع نموده‌اند پس (عمر) با جماعتی آمدند تا اینکه به خانه هجوم آوردند…
 سند شیعه:
تاریخ یعقوبی (فی المکتبه الشامله) 1/ 155 و (ط. آخر) 2/ 126 {یعقوبی م.  284}
 سند اهل سنت:
 السقیفه و فدک / 72 قریب بهذا المضمون {جوهری م. 323}

 #مدرک_دوم
«فوجهوا الی منزله فهجموا علیه…»
پس به‌سوی منزل او (امیرالمؤمنین علیه‌السلام) شتافتند و بر او یورش بردند…
 اسناد شیعه:
1- بحار الانوار 28/ 308 {علامه مجلسی م.  1110}2- الهجوم علی بیت فاطمه /269 {عبدالزهرا مهدی}
 سند اهل سنت:
اثبات الوصیه/ 142 و (طبع مرکز المصطفی /124) {مسعودی م 345}

 #مدرک_سوم
«ان الهجوم الی بیت فاطمه الزهرا علیهاالسلام علی ما ذکره ابن قتیبه تکرر مرتین:
{الهجوم الاولی فی کلام ابن قتیبه}:
ان ابابکر تفقد قوما تخلفوا عن بیعته عند علی (علیه‌السلام) فبعث الیهم عمر فجاء فناداهم و هم فی دار علی (علیه‌السلام) فأبوا ان یخرجوا، فدعا بالحطب، و قال: والذی نفس عمر بیده لتخرجن او لأحرقنها علی من فیها فقیل له: یا ابا حفص ان فیها فاطمه قال: و ان! فخرجوا فبایعوا الا علیاً (علیه‌السلام).
{الهجوم الثانی فی کلام ابن قتیبه}:
… فاتی عمر ابابکر فقال له الا تاخذ هذا المتخلف عنک بالبیعه؟ فقال ابوبکر لقنفذ (و هو مولی له) اذهب فادع لی علیاً… فقال عمر الثانیه لا تمهل هذا متخلّف عنک بالبیعه. فقال ابوبکر لقنفذ: عُد الیه فقل له خلیفه رسول‌الله یدعوک لتبایع…
ثم قام عمر فمشی معه جماعه حتی اتوا باب فاطمه (علیهاالسلام) فدقّوا الباب فلما سمعت اصواتهم نادت باعلی صوتها: یا ابت یا رسول الله، ماذا لقینا بعدک من ابن الخطاب و ابن ابی قحافه؟ فلما سمع القوم صوتها و بکاء ها انصرفوا باکین و کادت قلوبهم تنصدع و اکبادهم تنفطر و بقی عمر و معه قوم: فاخرجوا علیاً (علیه‌السلام) فمضوا به الی ابی بکر فقالوا له: بایع فقال (علیه‌السلام) ان لم افعله فمه؟ قالوا: اذا والله الذی لا اله الا هو نضرب عنقک».
هجوم به خانه فاطمه زهرا سلام‌الله علیها بنا بر آنچه ابن قتیبه ذکر نموده، دو بار تکرار شده است:
{هجوم اول در کلام ابن قتیبه}:
ابابکر گروهی را جویا شد که از بیعت با او تخلف کرده و نزد علی علیه‌السلام می‌باشند. پس عمر را به‌سوی آن‌ها فرستاد؛ عمر نزد آن‌ها آمده و آن‌ها را صدا زد و حال‌آنکه ایشان در خانه علی علیه‌السلام بودند.ولی آن‌ها از خارج شدن اباء و امتناع ورزیدند؛ پس عمر هیزم طلب کرد و گفت: به خدایی که جان عُمر در دست اوست، یا از خانه خارج می‌شوید یا خانه را با تمام کسانی که در آن هستند می‌سوزانم.
به عمر گفته شد: ای اباحفص، فاطمه سلام‌الله علیها در این خانه است. عمر گفت: اگرچه{فاطمه سلام‌الله علیها در خانه باشد}. پس آن گروه خارج‌شده و با ابوبکر بیعت کردند جز علی علیه‌السلام.
{هجوم دوم در کلام ابن قتیبه}
پس عمر نزد ابابکر آمد و به او گفت: آیا از این کسی که تخلف نموده بیعت نمی‌گیری؟ پس ابوبکر به قنفذ (و او مولای قنفذ بود) گفت: برو و علی علیه‌السلام را بخوان… برای بار دوم عمر گفت: به این کسی که از بیعت با تو تخلف نموده مهلت نده.
بعد ابوبکر به قنفذ گفت: برگرد به‌سوی او و به او بگو: خلیفه رسول الله تو را می‌خواند که با او بیعت کنی… پس عمر برخاست و گروهی با او حرکت کردند تا به درب خانه فاطمه سلام‌الله علیها رسیدند. پس درب را کوبیدند.
فاطمه سلام‌الله علیها چون صدای آن‌ها را شنید با ندای بسیار بلند فرمود: ای رسول خدا، بعد از تو، از ابن خطاب و ابن ابی قحافه چه‌ها بر سر ما آمد. پس جمعی از آن گروه چون صدای فاطمه سلام‌الله علیها و گریه‌اش را شنیدند، بازگشتند درحالی‌که اشک می‌ریختند و نزدیک بود که دل‌هایشان از جا کنده شود و جگرهایشان پاره‌پاره شود.
ولی عمر با جمعی باقی ماند؛ پس آن‌ها علی علیه‌السلام را از خانه بیرون کشیده و او را به‌سوی ابوبکر بردند، و به او گفتند: بیعت کن! پس فرمود: اگر بیعت نکنم چه می‌کنید؟ گفتند: بنابراین قسم به خدایی که جز او خدایی نیست، گردنت را خواهیم زد.
سند اهل سنت:
الامامه والسیاسه المعروف بتاریخ الخلفاء (تحقیق: شیرازی/ ناشر: انتشارات شریف رضی) 1/ 30 و (تحقیق: زینی/ ناشر: موسسه الحلبی و شرکاء للنشر و التوزیع) 1/ 19 و انتشارات شریف رضی طبع آخر 1/ 12 {ابن قتیبه م. 276}
مدرک چهارم
«فانطلق قنفذ فاقتحم هو و اصحابه بغیر اذن…»
قنفذ رفته و با اصحابش به داخل منزل هجوم آورد بدون اینکه{برای ورود به منزل} اذن بگیرد.
 اسناد شیعه:

ادامه_دارد 👇👇👇👇

استادقاسم رضایی
@hajghasemrezaei

اسناد شیعه:
1- کتاب سلیم (تحقیق محمدباقر انصاری) / 150 {سلیم بن قیس م.  90}2- احتجاج 1/ 109 {طبرسی م.  560}3- غایه المرام 5/ 335 {سید هاشم بحرانی م.  1107}4- بحارالانوار 28/ 269 – 283 {علامه مجلسی م.  1110}

ادامه_دارد

👇👇👇👇
استادقاسم رضايی
@hajghasemrezaei

*** دفاعیه سوم ***

دادگاه_مجازی

بههمتاستادحاجقاسمرضایی

در این بحث به اسناد مربوط به جمع‌کردن هیزم بر درِ خانه فاطمه زهرا سلام‌الله علیها پرداخته می‌شود.
هیزم انباشته

ای شمایان، گوش فرا دهید!
ای کسانی که می‌پندارید افسانه می‌بافم،
اندکی نگذشت که فریادی زجر آگین‌تر برخاست و غرید: ای سپاهیان من، هیزمی هموار کنید، چون می‌خواهم خانه‌ای که بر تقوا اساسش نهاده‌اند، با زبانه‌ی سوزان آتش، لیسیده شود، تا بر آن، یادگار جبت و طاغوت را بتوان نگاشت! چراکه دوزخیان مسکین، از بی هم‌زبانی در دریای آتش، آزرده‌ترند تا از زبانیه‌ی زبانیه‌ها، و من برایشان می‌خواهم از خویشتن، شب‌نشین لیله النار هموار کنم.
آتش افکندن بر خانه‌ی فاطمه؟!
آیا شرم نکردند از آن خانه‌ای که رسول خدا هر صبحگاهان، عطر سلامی آسمانی بر آن می‌افشاند؟
بیچارگان نمی‌دانستند دوزخی که اکنون برای خودساخته‌اند، خوف انگیزتر است از جهنم موعودشان؛ و جهل اندر جهلشان نمی‌گذارد که این حقیقت را دریابند!
آری، فرمان ‌بر آن شد تا هیزم بیاورند برای سوزاندن بیت‌الله

ادامه_دارد

👇👇👇👇
استادقاسم رضایی
@hajghasemrezaei
[04/12, 00:07] Baba Hassan: رضائی:
*** مستندات این دفاعیه ***

دادگاه_مجازی

بههمتاستادحاجقاسمرضایی

مدرک اول
قال ابن ابی الحدید فی شرح نهج‌البلاغه:
«قال المسعودی: و کان عروه بن الزبیر یعذر اخاه عبدالله فی حصر بنی‌هاشم فی الشعب، و جمعه الحطب لیحرقهم و یقول: انما اراد بذلک ألا تنتشر الکلمه، و لا تختلف المسلمون، و ان یدخلوا فی الطاعه، فتکون الکلمه واحده، کما فعل عمر بن الخطاب ببنی هاشم لما تاخروا عن بیعه ابی بکر، فانه احضر الحطب لیحرق علیهم الدار».
مسعودی می‌گوید: عروه بن زبیر برادرش عبدالله{بن زبیر بن عوام} را در محاصره‌ی بنی‌هاشم در دره‌ای{در مکه} و جمع‌آوری کردن او هیزم را برای آتش زدن آنان{در وقایع مربوط به سال‌های دهه ششم و هفتم هجری که آل زبیر به دنبال کسب حکومت بودند} معذور می‌دانست و می‌گفت:
او این کار را برای این کرد که تفرقه و پراکندگی ایجاد نشود و مسلمانان باهم اخلاف نکنند و آنان (بنی‌هاشم) نیز به اطاعت او درآیند و درنتیجه باهم متحد شوند، همان‌طور که عمر بن خطاب این کار را با بنی‌هاشم کرد، وقتی آنان (امیر مؤمنان و صدیقه طاهره سلام‌الله علیها) از بیعت با ابوبکر درنگ کردند.
سند اهل سنت:
شرح نهج‌البلاغه 20/ 147 (طبع: موسسه‌ی اسماعیلیان) {ابن ابی الحدید م.  656}
تحریف اول:
کان عروه بن الزبیر یعذر اخاه اذا جری ذکر بنی‌هاشم و حصره ایاهم فی الشعب و جمعه لهم الحطب لتحریقهم و یقول انما اراد بذلک ارهابهم لیدخلوا فی طاعته کما ارهب بنو هاشم و جمع لهم الحطب لاحراقهم اذا هم ابوالبیعه فیما سلف.
عروه بن زبیر برادرش را وقتی صحبت از ماجرای بنی‌هاشم و محاصره کردن او آنان را در دره و جمع‌آوری کردن او هیزم را برای آتش زدن آن‌ها به میان می‌آمد، معذور می‌دانست و می‌گفت: او این کار را کرد تا آنان را با ترساندن، به اطاعت از خود وادار کند، همان‌گونه که در قبل نیز بنی‌هاشم ترسانیده شدند و برای آتش زدنشان هیزم فراهم و جمع‌آوری شد، آن هنگام که آنان از بیعت با پیشینیان امتناع کردند.
سند اهل سنت:
مروج الذهب (چاپ بولاق 1283 هـ ق) 2/ 79 و (چاپ الازهریه 1303 هـ ق)2/ 72 و (دارالرجاء- مصر، قاهره 1357 هـ ق) 3/24 و (چاپ دارالحجره – قم) 3/ 77 و (چاپ میمنیه) 3/ 83 {مسعودی م.  346}
تحریف دوم:
و حدث النوفلی فی کتابه فی الاخبار، عن ابن عائشه، عن ابیه، عن حماد بن سلمه، قال: کان عروه بن الزبیر یعذر اخاه اذا جری ذکر بنی هاشم و حَصْره ایاهم فی الشِّعْبِ و جمعه لهم الحطب لتحریقهم.
و یقول: انما أراد بذلک ارهابهم لیدخلوا فی طاعته* اذا هم أبوا البیعه فیما سلف، و هذا خبر لا یحتمل ذکره هنا، و قد أتینا علی ذکره فی کتابنا فی مناقب اهل‌البیت و اخبارهم المترجم بکتاب حدائق الاذهان.
*کتمان حقایق و دست بردن در منابع تاریخی، نشانه‌ای است گویا به اینکه متعصبان اهل سنت در قبال توجیه این جنایت، جواب قانعی نداشته‌اند و چاره‌ای جز به حذف این جمله از منابع تاریخی نیافته‌اند و اما آنچه در اینجا حذف‌شده عبارت زیر است:
«کما ارهب بنوهاشم و جمع لهم الحطب لاحراقهم»
سند اهل سنت:
مروج الذهب (فی المکتبه الشامله) 1/ 381 {مسعودی م.  346}

ادامه_دارد

👇👇👇👇
استادقاسم رضایی
@hajghasemrezaei

مدرک_دوم

دادگاه_مجازی

بههمتاستادحاجقاسمرضایی

«عن سلمان و عبدالله بن عباس قالا: … فَوَثَبَ عمرُ غَضبانَ فنادی خالد بن ولید و قنفذا فامرهما أن یحملا حطباً و ناراً…»
از سلمان و عبدالله بن عباس نقل‌شده که گفتند: عمر غضبناک برخاست و خالد بن ولید و قنفذ را صدا زد و به آن دو دستور داد که هیزم و آتش بیاورند.
اسناد شیعه:
1- کتاب سلیم / 386 {سلیم بن قیس الهلالی م.  90}2- بحار الانوار 43/ 197 و 28/ 299 {علامه مجلسی م.  1110}
مدرک سوم
«عن فاطمه الزهراء:… فجمعوا الحطب الجزل علی بابنا و أتوا بالنار لیحرقوه و یحرقونا…»
پس هیزم زیادی در کنار درب خانه ما جمع کردند و آتش آوردند که در را بسوزانند و ما را نیز بسوزانند…

اسناد شیعه:
1- بحار الانوار 30/ 348 {علامه مجلسی م.  1110}2- مجمع النورین /147 {ابوالحسن مرندی م.  1349}3- بیت الاحزان /121 (مطبعه امیر) {شیخ عباس قمی م.  1359}
مدرک چهارم
«نقد ابن خیزرانه {ابن جیرانه، ابن خزانه، ابن خنزابه} فی غُرَرِه قال زیدبن اسلم کنت مِمَّن حَمَل الحطب مع عمر الی باب فاطمه حین امتنع عَلِی و اصحابه عن البیعه…»
ابن خیزرانه در کتاب غرر، از زید بن اسلم روایت می‌کند که من ازجمله کسانی بودم که به هنگام خودداری علی علیه‌السلام و یارانش از بیعت، به همراه عمر هیزم به‌طرف درب خانه‌ی فاطمه سلام‌الله علیها بردیم…
اسناد شیعه:
1- مثالب النواصب /419 {ابن شهرآشوب م.  588}
2- الطرائف / 239 {سید بن طاووس م.  664}
3- نهج الحق و کشف الصدق / 271 {علامه حلی م.  726}
4- احقاق الحق/ 228 و (شرح احقاق الحق) 2/ 373 {قاضی نورالله شوشتری}
5- شفاء الصدور فی الحاشیه 1/ 279 {علامه ابوالفضل تهرانی}
6- مأساه الزهراء 2/ 97 و 201 {علامه عاملی}
7- الهجوم علی بیت فاطمه /182 {عبد الزهراء مهدی}

سند اهل سنت:
فلک النجاه / 121 قریب بهذا المضمون{علی‌محمد فتح الدین الحنفی م.  1371}
مدرک پنجم
«عن ابی جعفر علیه‌السلام: و ذلک الحطب عندنا نتوارثه…»
آن هیزم (که از آتش زدن درب باقی‌مانده) نزد ما موجود است و آن را به‌عنوان سند مظلومیت فاطمه زهرا علیه‌السلام از یکدیگر به ارث می‌بریم…
سند شیعه:
دلائل الامامه (ط. الغری) /238 و (ط: مرکز الطباعه و النشر فی موسسه البعثه) / 455 {طبری م. قرن 4}
مدارک دیگر
جمع‌آوری هیزم، پشت درب خانه امیرالمؤمنین علیه‌السلام در اسناد زیر هم آمده است:
اسناد شیعه:
1- کتاب سلیم / 150 {سلیم بن قیس الهلالی م.  90}2- تفسیر عیاشی 2/ 308 {عیاشی م.  320}3- المسترشد / 225 فی الهامش{محمد بن جریر الطبری الامامی م. قرن 4}4- کامل بهائی / 307 {شیخ عماد الدین الطبری م. قرن 7}5- نوادر الاخبار (تحقیق انصاری قمی) / 183 {فیض کاشانی م.  1091}6- البرهان (ط. اول دارالتفسیر قطع رحلی) 2/ 435 و (ط. آخر) 2/ 424 {سید هاشم بحرانی م.  1107}7- بحار الانوار 30/ 293 و 53/ 18 و 28/ 231 {علامه مجلسی م.  1110}8- شرح احقاق الحق 33/ 360 {سید المرعشی النجفی م.  1411}9- تشیید المطاعن 1/ 433 – 434 {سید محمدقلی نیشابوری م.  1268}10- الغدیر 5/ 372 {علامه امینی}11- مستدرک سفینه 8/ 405 {آیت‌الله نمازی}12- الکنی والالقاب 1/ 386 {شیخ عباس قمی م.  1359}13- بیت الاحزان / 82{شیخ عباس قمی م.  1359}
اسناد اهل سنت:
1- الامامه والسیاسیه 1/ 12 (تحقیق: الزینی) 1/ 30 (تحقیق: الشیری) 1/ 12 (ط. منشورات رضی) {ابن قتیبه م. 276}2- انساب الاشراف 1/ 587 و 2/ 269 {البلاذری م.  279}3- العقد الفرید 5/ 12 {ابن عبد ریه م.  328}4- مؤتمر علمای بغداد / 181 (تحقیق سید مرتضی رضوی){مقاتل بن عطیه م.  525}5- شرح نهج‌البلاغه 20/ 147 {ابن ابی الحدید م.  656}6- اعلام النساء / قسمت حرف فاء {عمر رضا کحاله}7- عمر بن الخطاب / 183 {عبدالرحمن احمد البکری}

وسيعلمالذينظلمواأيمنقلب_ينقلبون

ولعناللهقاتليكيافاطمةالزهراء(س)

استادحاج قاسم رضايي
@hajghasemrezaei

خطبه_فدکیه قسمت 1

⚫️لمّا اَجْمَعَ اَبُوبَكْرٍ عَلىٰ مَنْعِ فاطِمَةَ عليهاالسلام فَدَكاً وَ صَرَفَ عامِلَها مِنْها وَ بَلَغَها ذَلِكَ
آن‌گاه كه ابوبكر تصميم قطعى گرفت فدك را از دست حضرت فاطمه عليهاالسلام بگيرد، نماينده‌ى او را از فدك بيرون راند. اين خبر به حضرتش رسيد.
When Abū Bakr decided to take away the property of Fadak from the possession of Fatima, upon her be peace, he first discharged her deputy from there, and then the news travelled around and reached the Highnesses Fatima upon her be peace.

⚫️لاثَتْ خِمارَها عَلىٰ رَأْسِها وَ اشْتَمَلَتْ بِجِلْبابِها، وَ اَقْبَلَتْ فى لُمَّةٍ مِنْ حَفَدَتِها وَ نِساءِ قَوْمِها، تَجُرُّ أَدْراعَها، تَطَأُ ذُيُولَها، ما تَخْرِمُ مِشْيَتُها مِشْيَةَ رَسُولِ اللّهِ صَلَّى ‌اَللَّهُ ‌عَلَيْهِ ‌وَ آلِهِ.
او مقنعه بر سر كرد و پوشش سرتاسرى پوشيد و در ميان بانوان خدمت‌گزار و خويشاوند به راه افتاد. لباس‌هاى او به زمين كشيده مى‏شد و زير پايش مى‌رفت. راه رفتن او از راه رفتن پيامبر صلى‌الله‌عليه‌و‏آله‌وسلم چيزى كم نداشت و آن را به ياد مى‌آورد.
Therefore, she veiled her head, covered her body with the long robe, covering herself entirely from the top to toe ,and along with her lady companions and servants she set out for the mosque of the Holy Prophet, bless be upon him and his Descendants.
The manner of her walking resembled entirely the manner of the Holy Prophet’ walking,
Except that the end of her loose garment was touching the ground.

⚫️حتّى دَخَلَتْ عَلىٰ اَبِى‏بَكْرٍ الْمَسْجِدَ وَ هُوَ فى حَشْدٍ مِنَ الْمُهاجِرِينَ وَ الاَنْصارِ وَ غَيْرِهِمْ. فَنِيطَتْ دُونَها وَ دُونَ النّاسِ مُلاءَةٌ فَجَلَسَتْ.
در مسجد وارد بر ابوبكر شد كه با بسيارى از مهاجران و انصار و ديگر مردمان نشسته بود. پس ميان مردمان و حضرتش پرده‏اى آويخته شد. آن حضرت نشست.
She arrived at the mosque and found that Abū Bakr was sitting with some Muslims: the Mohājirs and Ansārs.
As she entered the mosque, a curtain was put up between the ladies and the men sitting
On the other side.

خطبه_فدکیه

کانالاستادحاجقاسمرضایی

@hajghasemrezaei
[04/12, 00:07] Baba Hassan: رضائی:
** فصل یک ***

دادگاه_مجازی

بههمتاستادحاجقاسمرضایی

«این بخش از دفاعیات، به بررسی اسناد و مدارک موجود در خصوص شرح جزئیات تهاجم به خانه‌ی‌ حضرت زهرا سلام‌الله علیها و بررسی اقدامات مهاجمین از دیدگاه آن بانوی بزرگوار می‌پردازد».

رسمیّت_دادگاه

سکوتی محض و طولانی به‌اندازه تمامی تاریخ
سکوتی که از تداومش جنون چکه می‌کرد.
سکوتی به فراخنای مرگ
و بازهم سکوت …
«دادگاه رسیدگی به دفاعیات فاطمه، دختر پیامبر خدا آغاز شد»
سکوتی شرم‌آور و محزون
و اضطرابی لرزان در قلوب بشریت
در این دادگاه هیئت‌منصفه‌ای در میان است که اعضای آن را نوع بشر با هر زبان و فکری تشکیل می‌دهند. می‌توان گفت هیئت منصفه، حقیقت انسان است در پیچ‌وخم بستر تاریخ؛ این حقیقت، هزاران سال است که مانند موجی در میان نسل‌ها سریان دارد. در این محکمه، دفاعیات فاطمه به هیئت‌منصفه ارجاع داده خواهد شد. اعضای آن‌هم کسانی نخواهند بود جز انسان‌ها و عقولشان که در هرکجای زمان و مکان می‌توانند حضورداشته باشند. در این محکمه تنها یک سؤال مطرح می‌شود؛ «چه دفاعی از خود دارید؟» و او از خود دفاع خواهد کرد.
ایشان وکیل مدافعی دارد که هنوز در دادگاه حاضر نشده و معلوم هم نیست که چه زمانی بیاید! به این دلیل است که محکمه تاکنون رسمیت خود را اعلام نکرده است؛ اما دیگر مجال انتظار نیست. باید که از خود دفاع کند؛ تنهای تنهای تنها…!
پس بگو ای دختر رسول خدا که چه دفاعی از خود دارید؟
سکوت…
و بازهم همان سکوت…
یک‌باره، صدایی گرم و زلال که بوی بهشت را در قلب جاری می‌کرد و یاد رسول خدا را در پیچ‌وخم خاطره‌ها، زنده می‌گرداند، با لرزشی معنادار، سکوت محکمه را کنار زد:
«من فاطمه‌ام، فاطمه…
خداوند ازلی مرا کوثر نام نهاده است. روزی پدرم گفت که کوثر تجلی حسن و خوبی‌هاست و تو کوثر کائناتی! من آن فاطمه‌ام که در آسمان‌ها فرشته‌ام می‌خوانند و به‌صورت انسانی تجسم‌یافته‌ام، یا مرا لیله‌القدری لقب نهاده‌اند که قرآن در آن جلوه کرده است. من پاره تن پیامبر خدایم، پاره تن محمدم.
پدرم خود می‌گفت که ای فاطمة من، تو قلب و روح منی و مادر من و شاید مادر تمامی پیامبران؛ و این حقیقتی بود که او می‌سرایید تا دیگران باورش کنند.
من یگانه شخصیتی هستم که کفو علی بن ابیطالب نام‌گرفته. همان کسی که طاعتش را بر جملة خلایق لازم و واجب نمودند و اقرار به فضل و محبتش، شرط اول تکامل پیامبران است.
من فاطمه‌ام، همین…

ادامه_دارد

استادقاسم رضایی
👇👇👇👇
@hajghasemrezaei

** دفاعیه اول ***

دادگاه_مجازی

در این دفاعیه به تحقیقی پیرامون اسناد مربوط به تصمیم عده‌ای برای هجوم به خانه‌ی امیر مؤمنان علیه‌السلام و فاطمه زهرا سلام‌الله علیها می‌پردازیم.
آغاز هنگامه
آن روز خداوندگار نیز در خانه‌ی ما همه‌گیر بود. یکه پهلوانِ دشت نبرد، آیا می‌شناسیدش؟ علی را می‌گویم، بر قبضه‌ی ذوالفقارش، حسرتی غیرتمندانه اما دل‌خراش می‌خورد.
فریادهای افسوسش، بند آب اشکش را لبریز می‌کرد.
و تنی چند از یارانش با نظاره‌ی جمال صبر آموزَش، قلب‌هایشان را زلال سکینه می‌دادند.
اشک‌هایم را اختیاری از خود نبود. یاد پهلوانی‌هایش می‌افتادم که هیبت عمرو و مرحب را مهر باطل می‌زد و حیرت زنادقه از رشادت‌هایش، گرمی بازار مجالس ذکر بود؛ اما محزون‌تر می‌شدم از زیارت قامت زانو در آغوش گرفته‌ی کوهستان صبر! و من در چشمان او گریستم، آن‌قدر تا آرام‌تر بسوزد آتش غیرت علی!
در آن میانه‌ی حزن، غم بود و من بودم و علی، و بغض سنگین سکوت را جرأت شکستن نبود. به ناگاه آن‌سوی دیوارهای خانه، هنگامه‌ای برپا گشت؛ گویی هجوم، گویی غارت؛ و من خشونت صدای آشنایی را شنیدم که فریاد برآورد: بیعت کنید!

ادامه_دارد

👇👇👇👇
استادقاسم رضایی
@hajghasemrezaei

*** مستندات این دفاعیه ***

دادگاه_مجازی

مدرک_اول

«بعث ابوبکر عمر بن الخطاب الی علی علیه‌السلام حین قعد عن بیعته و قال: ائتنی به بأعنف العنف…»
هنگامی‌که علی علیه‌السلام از بیعت با ابوبکر کناره‌گیری کرد، ابوبکر عمر بن خطاب را به‌سوی علی علیه‌السلام فرستاد و گفت: او را با سخت‌ترین تندی و عتاب به نزد من بیاور.{برای بیعت گرفتن}

اسناد شیعه:
1- الشافی فی الامامه 3 / 240 {الشریف المرتضی م. 436}
2- تلخیص الشافی 3/ 75 {شیخ الطائفه ابوجعفر طوسی م. 460}
3- انوارالیقین/379 {الحسینی الزیدی م.  670}
4- بحارالانوار 28/ 388 {العلامه مجلسی م.  1110}
سند اهل سنت:
انساب الاشراف{ط. دارالمعارف قاهره} 1/587 و {ط. دارالفکر بیروت} 2/ 269 و فی المکتبه الشامله 1/ 253 {البلاذری م.  279}.

مدرک_دوم

(قال) ابوبکر: … ان اَبَوا {علیک} فقاتِلهم)
ابوبکر گفت: …. اگر امتناع کردند با آن‌ها بجنگ.
اسناد شیعه:
1- نهج الحق و کشف الصدق / 271 {علامه حلی م.  726}2- فاطمه بهجه قلب المصطفی 2/ 524 -523 {رحمانی همدانی}3- مظلومیت برترین بانو / 105 {آیت‌الله سید علی میلانی}

اسناد اهل سنت:
1- العقد الفرید (فی المکتبه الشامله) 2/ 73 (چاپ دارالکتاب العربی) 4/ 242 و (چاپ مکتبه النهضه المصریه) 4/ 259 و (ط. آخر) 5/ 13 و (ط. آخر بمصر) 3/63 «و عبارته هکذا: اِن ابیا (علی علیه‌السلام و العباس) فقاتلهما» {ابن عبد ربه م. 328}
2- المختصر فی اخبار البشر (فی المکتبه الشامله) 1/ 107 و (ط. دار الغرفه البیروت) 1/ 156 و (ط. قاهره مکتبه المبتنی) /165{ابوالفداء م 732}
3- اعلام النساء 4/ 116 – 115{عمر رضا کحاله}

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*